Blagdanski je ugođaj već tu, vani stišće sve hladnije, a kako ove godine nema druženja i izlazaka, pa ni kuhanog vina uz adventske kućice da nas zagrije i oraspoloži, idealno je vrijeme za uvući se pod dekice i prepustiti se filmovima. Sigurni smo da ste liste s idejama za božićne filmove već pregledali, no mi vam donosimo listu filmova koja nije uobičajeno blagdanska, ali smo uvjereni da će vas zagrijati više od kuhanog vina, dekice ili čaja. Svaki od odabranih filmova mali je blagdan za sebe, umjetničko djelo redatelja koji svaki na svoj specifičan način zadire puno dublje od same površine seksualnosti, ljubavi i strasti.
Ovo je lista filmova koje bismo vam preporučili da ih pogledate, jer o njima ćete jedva dočekati s nekim porazgovarati, u glavi će vam se još dugo vrtjeti scene, rojiti pitanja i traganja za odgovorima.
The Handmaiden – triler u kojem je napetost i seksualne prirode
Vrhunski triler korejskog redatelja Parka Char-Wooka osim što očarava odlično isprepletenom radnjom koja zahtjeva pomno praćenje, privlači pažnju gledatelja predivno odrađenim erotskim scenama. Radnja je smještena u Koreju 1930-ih, u razdoblju japanske okupacije. Sookee, inače sitna kradljivica zaposlena je kao sluškinja japanske nasljednice Hideko. Ako ste gledali Char-Wookov film Oldboy, onda znate koliko neočekivanih zapleta radnje možete očekivati. Jedan od detalja koji ilustrira erotičnost ovog filma je scena u kojoj senzualna Hideko čita perverznu japansku erotiku iz biblioteke kolekcionara knjiga. U publici se vide zaneseni izrazi muškaraca koji prisustvuju senzualnom i izražajnom čitanju erotike. Upravo tako se osjeća i gledatelj dok gleda The Handmaiden.
Belle de Jour – čar seksualne fantazije je upravo u fantaziji
Film Louisa Bunuela, redatelj koji se u svojim filmovima bavi tajnom stranom ljudske prirode u Belle de Jour poigrao se seksualnim fantazijama koje se kriju u glavi naizgled idilične, slatke i savršene Severine, žene mladog kirurga. Radnju filma naizgled je lako opisati, dio dana Severin je frigidna supruga u braku bez strasti, dio dana prostitutka. Kjučna riječ u ovom filmu upravo je naizgled, jer upravo iza onog što je vidljivo na prvu krije se nešto neočekivano. Ovaj je film na poseban način svojstven Bunuelu, kroz puno simbolike poigrava se s temama erotike, želje i ljudske prirode.
Nymphomaniac – koliko seksa je previše seksa (i puno više od toga)
Film koji seksu prilazi iz različitih dimenzija i uglova. Ulazi u seks surovo, intimno i bolno, a unatoč tome ne gubi onaj zaneseni, veseli i razigrani dio seksa. Kao i ostali filmovi Lars von Triera Nymphomaniac je mračan i kompleksan, ide puno dalje od filma o nimfomanki i seksu. Kroz priču o seksu pročava kako seks utječe na identitet, odnose i emocionalna stanja. Snimljen u dva dijela film prati razgovor nimfomanke Joe i Seligmana, muškarca koji ju je našao pretučenu na ulici. U prvom dijelu Joe priča o svome odrastanju, dok drugi dio prati njezin život u braku do trenutka kad ju je Seligman našao. Dok mu pripovjeda o svom životu, Joe upozorava Seligmana da će do kaja priče Seligman promijeniti mišljenje o njoj. Kako je svaki gledatelj svojevrsni Seligman, bezbroj je mišljenja izmjenjeno i o Joe i o flimu.
Call Me by Your Name – sočne breskve više nikad neće biti iste
Film u kojem je sve pretjerano lijepo, toliko lijepo da je iritantno i drsko. Call Me by Your Name jedini je film Luce Guadagnina koji sam pogledala i to zbog puno šuškanja o erotičnoj sceni s breskvom koja je izazvala reakcije publike. Film priča o romansi između sedamnaestogodišnjeg studenta i starijeg muškarca angažiranog kao očevog asistenta. Njihova kemija i način na koji se razvija centar je radnje i golicavog osjećaja uzbuđenja i iščekivanja koje gledatelj dijeli sa protagonistima smještenima u idilične scenama sjeverne Italije osamdesetih godina.
Blue Is The Warmest Color – film kao podsjetnik da su sve prve ljubavi posebne
Film Abdellatifa Kechichea o kojem se puno pričalo zbog jako duge scene seksa između djevojaka Adèle i Emme koje u filmu donose puno više od samog seksa, u emocije uranjaju s lakoćom i neoprezno, onako kako se to može samo u prvoj ljubavi. Lakoća i iskrenost kojom glumice prenose priču i emocije omogućuju gledatelju da se zaljubi u film jednako kao Adèle u Emmu. Djevojke zajedno istražuju društveno prihvaćanje, seksualnost i spektar emocija koje sazrijevaju zajedno s njima. Film je prekrasno izravan i spontan i gledatelju dopušta da iznova (ili možda po prvi put) sudjeluje u prekrasnom i turbulentnom iskustvu prve ljubavi i otkrivanju seksualnosti.
Last Tango In Paris – seksom bez emocija u borbi protiv nakupljenih emocija
Još jedna od poznatih uloga Marlona Branda, ovaj puta u ulozi sredovječnog američkog businessmana koji upoznaje mladu parižanku s kojom uživa u vezi baziranoj isključivo na seksu bez emocija. Ne znaju ime jedno drugome, ali seks je odličan. Film u kojem se Bernardo Bertolucci poigrava s gledateljem dopuštajući mu da prvo uđe u otvorene scene seksa, a tek onda, malo po malo upoznaje protagoniste dopuštajući gledatelju da i sam uživa u seksu sa strancem. Posljednji tango u Parizu film je koji se uvijek može ponovno pogledati, a ako još niste naglašavam da morate znati da je u njemu kultna scena analnog seksa uz malo pomoći maslaca, jer ipak se radnja događa u Francuskoj.
Eyes Wide Shut – ljubomora koja pokreće i paralizira
Film Stanleya Kubricka s kultnom scenom u kojoj Alice (Nicole Kidman) svom mužu opisuje trenutak u kojem se izgubila u seksulnoj fantaziji i osjećaju da bi zbog nje bila spremna napustiti njihov zajednički život. Jedna od meni najdražih senzualnih scena prožetih prkosom i ljubomorom, a film koji slijedi nakon te scene je svojevrsna vrtoglavica događaja pokrenutih upravo tim snažnim osjećajem ljubomore. Događaji koji se nižu plešu između sna i jave i kroz napetost trilera i nedorečenost nekih scena ostavljaju gledatelju da sudjeluje u traženju dubljeg značenja događaja koji su tu kao uzrok ili posljedica ljudskih poriva.
Laurence Anyways – ljubav, prepreke, prostor, vrijeme i rod
Od Xaviera Dolana mi je bilo teško odabrati samo jedan film pogodan za ovu listu, tu su još i Heartbeats i Tom At The Farm koji bi bili jednako odlična preporuka. A zašto je baš Laurence Anyways završio na listi? Zato jer je riječ koju biram kao ascijaciju na njega – ljubav. Iako je jednako destruktivan kao i druga dva koja sam željela preporučiti. Laurence Anyways je film o transrodnoj ženi, njezinom identitetu, prihvaćanju, ljubavi i životu koji svojim svakodnevnim, iritantnim preprekama voli pokvariti predivne ljubavne priče. Film nije o seksu, ali je o ljubavi i rodu. I pitanju koje neke možda još uvijek muči: je li rod uopće bitan kada je u pitanju ljubav?
Matador – mračno i šareno, pervezno i božanstveno
Film Pedra Almodovara koji ispunjava sva očekivanja kada idete gledati njegov film, vatromet boja, karaktera, događaja i zapleta. Matador je strastven film, o fetišima, seksu i smrti. Bivši toreador kojeg napaljuje ubojstvo, odvjetnica s istim fetišem i mladić izluđen vjerskim odgojem glavni su likovi ove predivne perverzije. Radnja koju isplesti tako kompleksno i jednostavno može samo Almodovar na svoj mračan i senzualan način. Matador je provokativan, ali ne samo zbog tema kojih se dotiče već zbog načina na koji se gledatelju uvuče u glavu i s njom se poigrava. Pogledati bilo koji njegov drugi film bit će jednako seksi, čak i kada u filmu nema seksa.
In the Mood for Love – film u koji ćete se zaljubiti
Film redatelja Wonga Kar-Waia bez kojeg ova lista nije mogla proći unatoč tome što u filmu nema niti golotinje, niti izravnog prikaza seksa. I usprkos tome film je jako erotičan. Radnja je smještena u Hong Kong 60-ih i svaka scena u filmu svojevrsno je estetsko vođenje ljubavi scenografije, kostimografije i kamere. Chow Mo-Wan urednik je novina koji se sa suprugom useljava u novu zgradu. Istodobno u stan pored useljava se Su Li-zhen sa svojim suprugom. Budući da su im supružnici često odsutni, Chow i Li-Zhen većinu vremena provode zajedno otkrivajući koliko toga zajedničkog imaju. Kao što ponekad potpuna odjevenost može biti izazovnija od golotinje, tako u ovom filmu suzdržavanje od strasti na suptilan i izazovan način iz scene u scenu gradi erotičnost.